WIND: ΥΠΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ, ΕΞΩΔΙΚΑ, «ΑΟΡΑΤΟΙ» ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ…
Τι συμβαίνει στην «WIND»; Πολλά τα παράπονα των εργαζομένων, πολλές και οι καταγγελίες τους για «υπόγειες» όσο και «σκοτεινές» εργοδοτικές πρακτικές, οι οποίες δυναμιτίζουν επικίνδυνα το κλίμα εντός της επιχείρησης, με τις κινητοποιήσεις του προσωπικού να αποτελούν πλέον σύνηθες φαινόμενο. Πέρα από το… «ανθρώπινο λάθος» της… «παρακράτησης» εγγράφου από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας το οποίο προορίζονταν όμως για το Σωματείο Εργαζομένων, οι υπάλληλοι υποστηρίζουν ότι οι τακτικές που ακολουθούνται από την διοίκηση, έχουν ως αποτέλεσμα την εξάντληση των εργαζομένων, δραστικές μειώσεις μισθών για νεοπροσλαμβανόμενους όσο και παλαιούς εργαζόμενους, καθώς και την…παρείσφρηση υπενοικιαζόμενου δυναμικού το οποίο όμως δεν «φαίνεται» πουθενά, και όλα αυτά στο όνομα της περικοπής κόστους με στόχο την μεγιστοποίηση κερδών. Η κόντρα φαίνεται να οδηγείται στα άκρα, με τις συζητήσεις για υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης να έχουν ανάψει για τα καλά. Οι προτάσεις των δύο πλευρών κινούνται σε διαφορετικές όχθες, με τα κοινά σημεία προσέγγισης να τελούν…υπό εξαφάνιση. Η διοίκηση ζητά περικοπές μισθών στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, υποστηρίζοντας ότι στα χρόνια της κρίσης, το δυναμικό και τα κέρδη της «WIND» συρρικνώθηκαν επικίνδυνα. Οι εργαζόμενοι προσπαθούν να περισώσουν ότι μπορούν, «εγκλωβισμένοι» και αυτοί σε ένα κλίμα αδυσώπητης αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Την ώρα πάντως που γράφονταν το ρεπορτάζ, ειδοποιηθήκαμε ότι η εταιρεία απέστειλε εξώδικο στο εργασιακό σωματείο για το θέμα του εγγράφου που άλλου πήγαινε…και αλλού κατέληξε.
Σε…λάθος χέρια φαίνεται πως κατέληξε φάκελος του Υπουργείου Οικονομίας προς το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων της «WIND». Αντί λοιπόν να τοποθετηθεί στο γραμματοκιβώτιο του σωματείου, βρέθηκε στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας όπου και ανοίχθηκε…και διαβάστηκε. Οι εργαζόμενοι έλαβαν μια εβδομάδα αργότερα το φακέλο…σε μορφή φωτοτυπίας. Χρειάστηκε να κινητοποιηθούν για να λάβουν την επιστολή στην πρωτότυπη μορφή της. Η «WIND» από την πλευρά της αποδίδει τα πάντα σε ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι πρώτα απέστειλε το αντίγραφο και μετά την πρωτότυπη επιστολή. Υπενθυμίζουμε ότι το σωματείο είχε στείλει έγγραφο στην Περιφέρεια Αττικής αλλά και στο Υπουργείο Εργασίας που αφορούσε την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Ν. Σμύρνης για το άνοιγμα των καταστημάτων την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έως τα μεσάνυχτα. Αρμόδιο για την απάντηση ήταν το Υπ. Οικονομίας, το οποίο και αποφάνθηκε ότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για να παραμείνουν τα καταστήματα ανοιχτά έως εκείνη την ώρα, με συνέπεια την ακύρωση της «Λευκής Νύχτας». Πριν από λίγο κατέφτασε και το εξώδικο της «WIND» στα γραφεία του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων…
Η απάντηση του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων έχει ως εξής:
«Ο υπεύθυνος αλληλογραφίας μας είπε ότι το άνοιγμα συστημένου φακέλου που αφορά το Σωματείο, η μη παράδοσή του στο Σωματείο και η αποστολή του στο mail office υπόψιν άσχετου ατόμου αποτελεί ανθρώπινο λάθος. Για τον περαιτέρω χειρισμό, δηλαδή ότι από το τμήμα πωλήσεων κάποιοι/ες διάβασαν και φωτοτύπησαν το έγγραφο και απέστειλαν σε εμάς τη φωτοτυπία, κρατώντας οι ίδιοι το πρωτότυπο έγγραφο και τον φάκελο, δεν έχει γνώση. Αν παραδεχόμασταν ότι ΟΛΑ αυτά ήταν πολλά ανθρώπινα λάθη, όταν πλέον συνειδητοποίησαν ότι το έγγραφο δεν αφορά κάποιο τμήμα της εταιρείας αλλά το Σωματείο, γιατί μας έστειλαν φωτοτυπία και κράτησαν τον πρωτότυπο φάκελο και έγγραφο;».
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΜΕ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ…
«Η δική μας επιχειρησιακή σύμβαση έληξε πρόσφατα. Ήταν αορίστου διάρκειας αλλά λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων κατέληξε να ισχύει μόνο για 3 χρόνια. Από την πλευρά μας κινήσαμε όλες τις διαδικασίες για την υπογραφή νέας σύμβασης, αλλά η διοίκηση της εταιρείας κωλυσιεργούσε, βρίσκοντας διαρκώς δικαιολογίες για να μην κάτσει στο τραπέζι του διαλόγου. Όταν έκατσε τελικά, ζήτησε μειώσεις μισθών για τους νεοπροσλαμβανόμενους, οι οποίες, αν υπολογίσει κανείς την μη-καταβολή επιδομάτων και την μη-αναγνώριση προϋπηρεσίας, έφθαναν σωρευτικά έως και το 25%. Εμείς δεν δεχθήκαμε την πρόταση αυτή και αντιπροτείναμε να διατηρηθούν ως έχουν οι όροι της παλαιάς μας σύμβασης. Η στάση της διοίκησης; Μέχρι και σήμερα δηλώνει αμετακίνητη στις μειώσεις μισθών, πετά μάλιστα το μπαλάκι στο σωματείο και ζητά να ορίσουμε εμείς το ποσοστό της μείωσης. Αναφορικά με τους παλαιότερους εργαζόμενους ζητούν τον αποχαρακτηρισμό των επιδομάτων που λαμβάνουν και την μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε οικειοθελή. Από την πλευρά μας απαντούμε με κινητοποιήσεις, απεργίες, στάσεις εργασίας και παρεμβάσεις σε πολλά καταστήματα σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας όπως και στην Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας. Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν» υπογραμμίζει μιλώντας στο bangladeshnews.gr η Λιλιάνα Κυρίμη, γενική γραμματέας του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων «WIND».
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ» ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ ΤΗΝ «WIND». ΟΥΤΕ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΕΡΟΥΝ….
«Την προηγούμενη εβδομάδα εντοπίσαμε στο κτίριο της «WIND» έναν άγνωστο νεαρό υπάλληλο να εργάζεται. Ήταν υπενοικιαζόμενος από άλλη εταιρεία. Να φανταστείτε ότι ούτε οι προϊστάμενοι ήξεραν ποιος ήταν. Ήταν περίπου 11 το βράδυ. Ρωτήσαμε τους υπεύθυνους αν το συγκεκριμένο άτομο ήταν δηλωμένο στην Επιθεώρηση Εργασίας. Δεν λάβαμε καμιά απάντηση. Εννοείται πως δεν μας χωρίζει τίποτα με τον νέο αυτό υπάλληλο, του εκφράσαμε μάλιστα την αλληλεγγύη μας, αλλά δεν επιθυμούμε να αντικρίζουμε εργαζόμενους με όρους υπεργολαβίας, που δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με εμάς. Θέλουμε ότι ισχύει για εμάς, να ισχύει και για αυτόν. Μισθοί, επιδόματα, συνθήκες εργασίας. Μετά τις συνεχείς παρεμβάσεις του σωματείου, αναγκάστηκαν να ζητήσουν από τον υπάλληλο να επιστρέψει στα γραφεία της Τeleperfomance, εκεί δηλάδη που ανήκει. Αυτό όμως προκάλεσε ακόμη μια παρέμβαση μας, καθώς τους επισημάναμε, ότι, αν ο εργαζόμενος κατά την επιστροφή του στα γραφεία της εταιρείας με το μέσο μεταφοράς του χτυπήσει, δεν θα αναγνωριστεί καν ως εργατικό ατύχημα. Από την στιγμή που κανείς δεν γνώριζε αν ήταν δηλωμένος ως εργαζόμενος σε χώρο εργασίας, θα φαινόνταν ότι χτύπησε…κάνοντας βόλτα. Τελικά η εταιρεία υπαναχώρησε και ο άνθρωπος πήγε σπίτι του. Όλα αυτά επιβεβαιώνονται και από το γεγονός ότι σε σχετικό υπόμνημα του Σωματείου προς την διοίκηση της WIND δεν λάβαμε καμιά απάντηση για το συγκεκριμένο θέμα» δηλώνει στο bangladeshnews.gr o Στέφανος Μάλαμας, Αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων «WIND».
ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΟΙ. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΒΡΗΚΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ…ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
«Αντιμετωπίζουμε μια πρωτοφανή εντατικοποίηση εργασίας. Ειδικά στα τηλεφωνικά κέντρα η κατάσταση είναι απερίγραπτη. Είναι σύνηθες φαινόμενο πολλοί εργαζόμενοι να παρουσιάζουν συμπτώματα burnout, δηλαδή υπερκόπωση και εξάντληση. Παρά το γεγονός ότι οι μισθοί και τα επιδόματα των παλαιότερων συναδέλφων διασφαλίζονταν από τους όρους της επιχειρησιακής σύμβασης, αρκετοί παραιτήθηκαν μην αντέχοντας τον φόρτο εργασίας. Παράλληλα, χρησιμοποιούν υπενοικιαζόμενους εργαζόμενους για να μειώσουν το κόστος. Έχουν αναθέσει σε αυτή την ομάδα, την εξυπηρέτηση πελατών τόσο στη σταθερή τηλεφωνία, όσο και στην κινητή τηλεφωνία. Μία από τις εταιρείες που παρέχει το προσωπικό αυτό ονομάζεται «Teleperfomance». Υπάρχουν όμως και άλλες. Η «WIND» με την συγκεκριμένη εταιρεία έχουν αναθέσει την τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών σε βαλκανική χώρα με μόλις…120 ευρώ μηνιάτικο».
ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΠΟ ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ
«Πρόσφατα μια εργαζόμενη μητέρα, μονογονεϊκή οικογένεια, διεκδίκησε το επίδομα γάμου. Η εταιρεία αρχικά δεν ήθελε να το δώσει, η συναδέλφισσα επικοινώνησε αρχικά μαζί τους και στην συνέχεια ακολούθησε παρέμβαση του σωματείου για το θέμα. Πραγματοποιήθηκε και τριμερής συνάντηση στην Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να βρεθεί λύση. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον υποδιευθυντή της Διεύθυνσης Προσωπικού της εταιρείας να ζητά, όταν του τονίσαμε με την σειρά μας, ότι η διεκδίκηση αυτή αφορά και άλλες εργαζόμενες, να μάθει ποια είναι τα ονόματα των συναδέλφων που λαμβάνουν το επίδομα γάμου προκειμένου…να το κόψει. Προφανώς δεν είχε αντιληφθεί ότι το θέμα δεν ήταν η περικοπή του, αλλά η επέκταση του σε όσες νόμιμα το δικαιούνταν. Κερδίσαμε τελικά την υπόθεση, έπειτα από γνωμάτευση του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας η οποία στηρίχθηκε και σε παλαιότερη νομοθεσία η οποία απαγόρευε διακρίσεις εις βάρος μητέρων μονογονεϊκών οικογενειών. Είτε παντρεμένη, είτε ανύπαντρη, μια μητέρα δικαιούνταν να λάβει το επίδομα γάμου. Επίσης, μέσα από τους αγώνες και τις παρεμβάσεις του σωματείου τα τελευταία χρόνια πετύχαμε την επαναπρόσληψη δύο εργαζομένων».
ΠΡΩΤΙΣΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΤΟΥΣ Η ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
«Οι συγχωνεύσεις που έλαβαν χώρα στο παρέλθον είχαν ως αποτέλεσμα την συγκέντρωση περίπου 2.000 εργαζομένων. Πλέον, έχουμε μείνει μόνο 1.000. Η WIND χρησιμοποίησε την τακτική της εθελουσίας για να «αραιώσει» το προσωπικό της. Έγιναν καταγγελίες στο σωματείο μας για πιέσεις εκ μέρους της εργοδοσίας, η οποία ζητούσε από τους εργαζόμενους να αποχωρήσουν μέσω της εθελούσιας, αλλιώς θα λάμβαναν την κανονική τους αποζημίωση. Για να μην φαίνεται στα μάτια του κοινού ως μια εταιρεία που απολύει κόσμο, τους έλεγε: «Παραιτηθείτε, και εγώ θα σας δώσω την αποζημίωση που δικαιούστε μαζί με ένα τύποις επίδομα ανεργίας σαν τον ΟΑΕΔ». Συν τοις άλλοις, χρησιμοποιεί πολλούς εργαζόμενους που προέρχονται από τα προγράμματα voucher, στην θέση των εργαζομένων που έφυγαν, καθώς το δικό τους κόστος εργασίας είναι σαφώς χαμηλότερο και κυρίως δεν καταβάλλεται από την εταιρεία» συμπληρώνει ο Στέφανος Μάλαμας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ