ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το «ζωηρό» ενδιαφέρον των Γερμανών για να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, διαπίστωσε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στο Βερολίνο. Η ΕΞΘ που συμμετείχε για μία ακόμα φορά στη μεγαλύτερη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB Berlin (9 – 13 Μαρτίου 2016) διατήρησε τις σημαντικές επαφές της με στελέχη και παράγοντες της τουριστικής αγοράς, όπου και επαναβεβαιώθηκε η αυξημένη ζήτηση για τον προορισμό. Παράλληλα, η επισκεψιμότητα του κοινού στο περίπτερό της ήταν αισθητά υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι, γεγονός ενθαρρυντικό για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
Η ITB που αναπτέρωσε το ηθικό των ξενοδόχων σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική περίοδο, έστειλε ταυτόχρονα και το μήνυμα ότι πρέπει να διαφυλαχθεί πάση θυσία η καλή δυναμική του προορισμού στο εξωτερικό, καθώς ένα μερίδιο της αγοράς επηρεάζεται από τις εικόνες στο προσφυγικό που κάνουν το γύρο του κόσμου – ειδικά από την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδομένη – και είναι επιφυλακτικό, όμως εκτιμάται πως θα υπάρξει αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής (last minute) ώστε οι επισκέψεις στην περιοχή να καταλήξουν τελικά με θετικό πρόσημο. Μάλιστα η ΕΞΘ ήδη ετοιμάζει νέο πρόγραμμα φιλοξενίας δημοσιογράφων (press trip) στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να καταδείξει ότι ο προορισμός δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, προσβλέποντας παράλληλα σε μια άμεση και αποτελεσματική διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων συναντήσεων που είχε η ΕΞΘ στο Βερολίνο με εκπροσώπους μεγάλων tour operators αλλά και μικρότερων ταξιδιωτικών γραφείων, είχε την ευκαιρία να «τονώσει» ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον τους, ώστε να πετύχει την περαιτέρω προώθηση του προορισμού στη μεγάλη αυτή τουριστική αγορά, στην οποία η Θεσσαλονίκη κατακτά έδαφος εξαιτίας της ελκυστικότητάς της ως εναλλακτική ταξιδιωτική πρόταση, σε συνδυασμό με τη συχνότητα των αεροπορικών συνδέσεων με γερμανικές πόλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Θεσσαλονίκη έχει γίνει ευρύτερα δημοφιλής στους Γερμανούς πολίτες όπως έδειξε η μεγάλη προσέλευσή τους στο ελληνικό περίπτερο, με σκοπό να αντλήσουν χρηστικές πληροφορίες που σχετίζονται με ήδη προγραμματισμένα ή υπό διαμόρφωση ταξίδια τους. Στα παραπάνω συνέβαλαν αποφασιστικά οι συντονισμένες προσπάθειες εξωστρέφειας και μάρκετινγκ που καταβάλλει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η ΕΞΘ, ώστε να ενισχύσει την παρουσία της Θεσσαλονίκης στη γερμανική αγορά.
Η ΕΞΘ συμμετείχε με δικό της σταντ στο περίπτερο του ΕΟΤ, το οποίο επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων η αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γιάννης Γιώργος, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος κ.α.
Την ΕΞΘ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο Αντιπρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας και η υπεύθυνη Μάρκετινγκ κα Ευδοκία Τσατσούρη, ενώ συμμετείχαν εκπρόσωποι ξενοδοχείων και τουριστικών γραφείων της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Χριστίνα Φωτεινάκη