ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ 1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΤΟ ΚΕΔΕΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΠΘ

«Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της Επιστήμης της Αγωγής» είναι ο τίτλος του 1oυ Συνεδρίου του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ που θα πραγματοποιηθεί στο ΚΕ.Δ.Ε.Α.

Η έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016 και ώρα 16.00 και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 20 Μαρτίου 2016, στο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του ΑΠΘ.

 

Το πρόγραμμα

16.00-16.15 Εγγραφές, έναρξη

16.15-16.30 Χαιρετισμοί

Πρύτανης Α.Π.Θ., Καθηγητής Περικλής Α. Μήτκας

Κοσμήτωρ Φιλοσοφικής Σχολής, Καθηγητής Δημήτρης Μαυροσκούφης Πρόεδρος Τμήματος Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής,

Καθηγητής Κωνσταντίνος Μπίκος Γραμματέας Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Καθηγητής Γιώργος Γρόλλιος

16.30-17.00 Διευθυντής Τομέα Αναπληρωτής Καθηγητής Κυριάκος Μπονίδης & Διευθύντρια ΠΜΣ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ελένη Χοντολίδου

Εισαγωγή στη θεματική του Συνεδρίου

Συνεδρία 1η Επιστημολογικές κατευθύνσεις της Επιστήμης της Αγωγής

Η Επιστήμη της Αγωγής στην Ελλάδα Προεδρείο: Κυριάκος Μπονίδης & Μαρία Πουρνάρη

17.00-17.20 Γνώση και επιστημικές αξίες στην αξιολογική επιστημολογία Μαρία Πουρνάρη

17.20-17.40 Νέες προσεγγίσεις στην Επιστήμη της Αγωγής: το παράδειγμα της σφαιρικής-ερμηνευτικής-εφαρμοσμένης παιδαγωγικής Νίκος Ζούκης

17.40-18.00 Πλευρές της συμβολής της Κριτικής Παιδαγωγικής στο πεδίο των σπουδών του Αναλυτικού Προγράμματος Παναγιώτα Γούναρη & Γιώργος Γρόλλιος

18.00-18.20 Η έννοια της Κριτικής στην Παιδαγωγική: αίτημα ή απαίτηση για την Κριτική Παιδαγωγική; Παύλος Περπερίδης

18.20-19.00 Συζήτηση

19.00-19.20 Διάλειμμα Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Συνεδρία 2η Επιστημολογικές κατευθύνσεις της Επιστήμης της Αγωγής Η Επιστήμη της Αγωγής στην Ελλάδα

Προεδρείο: Σουζάνα Παντελιάδου & Αλεξάνδρα Ανδρούσου

19.20-19.40 Οντολογικοί και επιστημολογικοί προβληματισμοί: επαναπροσδιορίζοντας τη μεθοδολογία έρευνας του πραγματικού κόσμου Δημήτρης Σταμοβλάσης

19.40-20.00 Οι Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα: χαρτογρά- φηση των επιστημονικών κλάδων που τις συγκροτούν Αρσένης Κωνσταντίνος & Βασιλική Παπαδοπούλου

20.00-20.20 Η θέση των επιστημών της Αγωγής στα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων για την Πρω- τοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα Αλεξάνδρα Ανδρούσου & Βασίλης Τσάφος

20.20-20.40 Συζήτηση Δείπνο

Συνεδρία 3η Αντικείμενο, κλάδοι και διεπιστημονικότητα της Επιστήμης της Αγωγής Προεδρείο: Ελένη Χοντολίδου & Ιωάννης Θωίδης

9.00-9.20 Ιστορία της Εκπαίδευσης: επιστημολογικά ζητήματα και σύγχρονοι προβληματισμοί-Η ελληνική ιστορία της εκπαίδευσης Κατερίνα Δαλακούρα

9.20-9.40 Από τη μακρο- στη μικρο-ιστορία: Η προφορική ιστορία ως πρωτογενής πηγή στην ιστορία της εκπαίδευσης Βασίλης Φούκας

9.40-10.00 Ιστορία και ερμηνεία: η ιστορία της εκπαίδευσης ως ιδιαιτερότητα; Δημήτρης Φωτεινός

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

10.00-10.20 Το πεδίο της Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης Ελένη Χοντολίδου

10.20-10.40 Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση: επιστημολογικά ζητήματα και ερευ- νητικό πεδίο Γιώργος Κ. Ζαρίφης

10.40-11.00 Άτυπη μάθηση και εκπαίδευση: από τον John Dewey στη μουσει- ακή εμπειρία Σαλώμη Χατζηνεοφύτου

11.00-11.30 Συζήτηση

11.30-12.00 Διάλειμμα Συνεδρία 4η Αντικείμενο, κλάδοι και διεπιστημονικότητα της Επιστήμης της Αγωγής Προεδρείο: Γιώργος Ζαρίφης & Χρήστος Γκόβαρης

12.00-12.20 Κοινωνική Παιδαγωγική: θεωρητικές οριοθετήσεις και πρακτικές διαστάσεις Ιωάννης Θωίδης

12.20-12.40 Επιστημολογικά-μεθοδολογικά ζητήματα και εξέλιξη της Κριτι- κής Παιδαγωγικής της Ειρήνης Κυριάκος Μπονίδης

12.40-13.00 Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: κριτικές επισημάνσεις από τη σκοπιά της Θεωρίας της Παιδείας (Bildungstheorie) Χρήστος Γκόβαρης

13.00-13.20 Παιδαγωγική της Ένταξης: ολισθήσεις νοημάτων και ψυχολογι- κοποιημένες πρακτικές στην εκπαίδευση Γιώτα Καραγιάννη

13.20-13.45 Συζήτηση 13.45-16.00 Διάλειμμα για φαγητό .

Συνεδρία 5η Επιστημολογικά-μεθοδολογικά ζητήματα και προοπτικές της εκ- παιδευτικής έρευνας Προεδρείο: Μάρω Δόικου & Σοφία Αυγητίδου

16.00-16.20 Ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο και ποιοτική έρευνα: η σημασία του πλαισίου στη μεθοδολογική προσέγγιση των κοινωνικών φαινομένων και των εκπαιδευτικών ζητημάτων Ιωάννης Ε. Πυργιωτάκης

16.20-16.40 Οι νομιμοποιητικοί κώδικες της Εκπαιδευτικής Έρευνας Αθανάσιος Βέρδης & Αικατερίνη Τσέκου

16.40-17.00 Ποιοτική εκπαιδευτική έρευνα: ζητήματα αναπαράστασης Ελένη Κατσαρού

17.00-17.20 Η Κριτική Ανάλυση ως εργαλείο της Παιδαγωγικής της Κοινωνι- κής Δικαιοσύνης Δημήτρης Ζάχος

17.20-17.40 Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών: επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα Σοφία Αυγητίδου 17.40-18.00 Συζήτηση

18.00-18.20 Διάλειμμα Συνεδρία 6η Επιστημολογικά-μεθοδολογικά ζητήματα και προοπτικές της εκ- παιδευτικής έρευνας Προεδρείο: Όλγα Παντούλη & Ευθαλία Κωνσταντινίδου

18.20-18.40 Η βιογραφική αφηγηματική προσέγγιση στην εμπειρική κοινω- νική έρευνα: θεωρητικές και μεθοδολογικές προκλήσεις Γιώργος Τσιώλης

18.40-19.00 Μεθοδολογικά ζητήματα στην αφηγηματική ανάλυση και οι δυ- νατότητες αξιοποίησής της στην εκπαίδευση Όλγα Παντούλη

19.00-19.20 Μελετώντας τα σχολικά βιβλία ιστορίας ως συνονθυλεύματα πρακτικών λόγου/πειθαρχίας: μια κοινωνικοψυχολογική οπτική με εστίαση στην κυβέρνηση της ταυτότητας στο πλαίσιο της αφήγησης Ευθαλία Κωνσταντινίδου

19.20-19.40 Η συμβολή της σημειωτικής πολυτροπικής ανάλυσης του σχολι- κού χώρου στην εκπαιδευτική έρευνα Ευαγγελία Tύμπα

19.40-20.00 Εκπαιδευτική έρευνα και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτι- κού έργου: παραδείγματα-προβληματισμοί-προοπτικές Μαρία Λιακοπούλου

20.00-20.30 Συζήτηση

Συνεδρία 7η Ειδικά επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της Επιστή- μης της Αγωγής Προεδρείο: Θεοδόσιος Σαπουνίδης & Ιωάννης Πυργιωτάκης

9.00-9.20 Προσεγγίσεις της Διδακτικής τον 21ο αιώνα: Το παράδειγμα του «μοντέλου έλξης» (“pull model”) Κατερίνα Δημητριάδου

9.20-9.40 Επιστημολογικά, ιστοριογραφικά, ηθικά και παιδαγωγικά ζητή- ματα στην προσέγγιση τραυματικών και επίμαχων γεγονότων στην ιστορική εκπαίδευση Γιώργος Κόκκινος

9.40-10.00 Η διδασκαλία της Ιστορίας ερήμην των ψυχονοητικών προϋπο- θέσεων της μάθησης Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

10.00-10.20 Μεθοδολογικά θέματα στην έρευνα της διδακτικής του προγραμ- ματισμού σε μικρά παιδιά: ανάλυση της εφαρμογής ποιοτικής και ποσοτικής προσέγγισης στη μελέτη των αλληλεπιδράσεων Θεοδόσιος Σαπουνίδης

10.20-10.40 Οι επιστημολογικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της γλώσ- σας: διεθνής επισκόπηση Ανθούλα Παπαδοπούλου

10.40-11.00 Η μέθοδος Delphi και οι δυνατότητες αξιοποίησης της στις Επι- στήμες της Αγωγής Θεόδωρος Θεοδώρου & Πέτρος Πασιαρδής

11.00-11.20 Συζήτηση

11.20-11.40 Διάλειμμα

Συνεδρία 8η Ειδικά επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της Επιστή- μης της Αγωγής Προεδρείο: Κωνσταντίνος Μπίκος & Bασίλης Φούκας

11.40-12.00 Η διεθνής συζήτηση στο πεδίο των εξωσχολικών πρακτικών ψη- φιακού γραμματισμού: επιστημολογικά παραδείγματα και μεθο- δολογικές προεκτάσεις Κωνσταντίνος Μπίκος & Μενέλαος Τζιφόπουλος

12.00-12.20 Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου: ένα θεωρητικό πλαίσιο για την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση Βασίλειος Πετράς & Λεωνίδας Χατζηθωμάς

12.20-12.40 Συζήτηση 1o Συνέδριο του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της Επιστήμης της Αγωγής 9 Συνεδρία 9η Ειδικά επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της Επιστήμης της Αγωγής Προεδρείο: Δημήτρης Σταμοβλάσης & Αργύρης Κυρίδης

12.40-13.00 Η σχολική αποτυχία/επιτυχία μέσα από τη μελέτη των σχολικών διαδρομών: το παράδειγμα των Ρομά Χρήστος Τουρτούρας & Αργύρης Κυρίδης

13.00-13.20 Μεθοδολογικά ζητήματα στην κατασκευή κλίμακας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές με νοητική ανεπάρκεια που φοιτούν σε δημοτικά σχολεία ειδικής εκπαίδευσης Γιώργος Μπάρμπας, Πέτρος Σταγιόπουλος & Γεώργιος Μενεξές

13.20-13.40 Η εμπειρία της κινητικής αναπηρίας μέσα από το φύλο: θέματα διπλής καταπίεσης και εργοδότησης Μαρίνος Κωνσταντίνου

13.40-14.00 Συζήτηση

14.00 Κλείσιμο του Συνεδρίου

Οργανωτική Επιτροπή

Μάρω Δόικου, Επίκουρη Καθηγήτρια

Γιώργος Ζαρίφης, Επίκουρος

Καθηγητής Κυριάκος Μπονίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής

Σουζάνα Παντελιάδου, Καθηγήτρια

Όλγα Παντούλη, ΕΔΙΠ

Θεοδόσης Σαπουνίδης, ΕΔΙΠ

Δημήτριος Σταμοβλάσης, Επίκουρος Καθηγητής

Ελένη Χοντολίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστημονική Επιτροπή

Αθανάσιος Γρηγοριάδης, Επίκουρος Καθηγητής

Γεώργιος Γρόλλιος, Καθηγητής

Μάρω Δόικου, Επίκουρη Καθηγήτρια

Γεώργιος Ζαρίφης, Επίκουρος Καθηγητής

Δημήτριος Ζάχος, Επίκουρος Καθηγητής

Αναστασία Κεσίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια

Αργύρης Κυρίδης, Καθηγητής

Δημήτρης Μαυροσκούφης, Καθηγητής

Κωνσταντίνος Μπίκος, Καθηγητής

Μαρία Μπιρμπίλη, Επίκουρη Καθηγήτρια

Κυριάκος Μπονίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής

Σουζάνα Παντελιάδου, Καθηγήτρια

Περικλής Παυλίδης, Επίκουρος Καθηγητής

Δημήτρης Σταμοβλάσης, Επίκουρος Καθηγητής

Κωνσταντίνος Τσιούμης, Καθηγητής

Χρήστος Τζήκας, Αναπληρωτής Καθηγητής

Ευαγγελία Τρέσσου, Καθηγήτρια

Βασίλης Φούκας, Επίκουρος Καθηγητής

Δημήτριος Χαραλάμπους, Καθηγητής

Ελένη Χοντολίδου, Aναπληρώτρια Kαθηγήτρια . .

Γραμματεία Συνεδρίου Συντονισμός:

Όλγα Παντούλη, ΕΔΙΠ Τομέα Παιδαγωγικής

Κρίστη Καραμπατζάκη, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Μαρία Κοντοβά, Δρ. Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Νίκος Μουράτογλου, Φιλόλογος, Υποψήφιος Δρ. Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Ανθή Παπαδοπούλου, Υποψήφια Διδάκτωρ Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Μενέλαος Τζιφόπουλος, Δρ. Παιδαγωγικής, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής, ΑΠΘ-Διδάσκων Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *