ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Συμφωνία φαίνεται να υπήρξε στη συνάντηση Τσακαλώτου – Σταθάκη με το κουαρτέτο, την Τρίτη, σχετικά με τα βασικά σημεία γύρω από το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, από το ποιος θα κινεί τα νήματα και θα κρατά τις ισορροπίες στον νέο φορέα μέχρι το πόσες θυγατρικές αυτό θα έχει και τι θα περιλαμβάνουν για τα επόμενα τριάντα χρόνια της λειτουργίας του.

Σύμφωνα με Τα Νέα, και οι ΔΕΚΟ μπαίνουν πλέον στο κάδρο του νέου Υπερταμείου Αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο δημιουργείται ένα ξεχωριστό χαρτοφυλάκιο, μία ακόμη δηλαδή θυγατρική, αποκλειστικά για εταιρείες κοινής ωφέλειας, όπως οι ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και ΕΥΔΑΠ.

Το πιο κρίσιμο, ωστόσο, γύρω από τον νέο φορέα είναι ο τρόπος λήψης των αποφάσεων αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, ζήτημα γύρω από το οποίο εκτυλίχθηκε τα τελευταία 24ωρα ένα έντονο παρασκήνιο.

Αν και χθες συμφωνήθηκε τα πάντα να αποφασίζονται κοινή συναινέσει, εντούτοις δεν έλειψαν τις τελευταίες ημέρες παρασκηνιακές πιέσεις για ενίσχυση του ρόλου των δανειστών -ενδεικτικό είναι ότι στο πιλοτήριο του νέου Ταμείου θα βρίσκεται άνθρωπος των θεσμών.

Βάσει των όσων συμφωνήθηκαν χθες, το Ταμείο πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 και θα απαρτίζεται από τέσσερις θυγατρικές. Το ΤΑΙΠΕΔ που θα φέρει εις πέρας τις αποκρατικοποιήσεις που αυτήν τη στιγμή τρέχουν, επτά τον αριθμό, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας με προίκα τη συμμετοχή του Δημοσίου στις τράπεζες, την εταιρεία των ΔΕΚΟ και την ΕΤΑΔ με χαρτοφυλάκιο από 80.000 δημόσια ακίνητα.

Ειδικά στο θέμα των ακινήτων, αρχικά η ελληνική πλευρά ήθελε να μη μεταφερθούν στο Ταμείο όλα όσα ελέγχει σήμερα το Δημόσιο, παρά μόνο μέρος τους. Οι δανειστές επέμειναν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ενταχθούν στο Ταμείο όλα τα ακίνητα, δίχως εξαιρέσεις. Ετσι φαίνεται ότι και θα γίνει, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή.

Ενα άλλο σημείο που επίσης δεν «πέρασε» της ελληνικής πλευράς αφορά την ευελιξία στη διάθεση των εσόδων που θα συγκεντρώσει το ΤΑΙΠΕΔ από τις επτά εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις (ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ελ. Βενιζέλος, Ελληνικό, Αστέρας, Αφάντου Ρόδου, ΔΕΣΦΑ). Το ελληνικό αίτημα ήταν να μη διατεθούν όλα για την αποπληρωμή του χρέους, όπως προβλέπει ο ιδρυτικός νόμος του ΤΑΙΠΕΔ, παρά ένα μέρος να δοθεί στην ανάπτυξη, όπως προβλέπεται για το νέο Υπερταμείο. Ούτε αυτή η πρόταση φαίνεται να περνάει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *