ΣΤΑΘΕΡΟΣ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2016

Σταθερός, στις 53 μονάδες, παρέμεινε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σχέση με τα τρία προηγούμενα τρίμηνα αλλά μειωμένος κατά δώδεκα μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.

Αντίστοιχα, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες, και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία τρίμηνα. Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης ήταν αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (108 έναντι 100) και στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (108 έναντι 107), οι οποίες και φαίνεται να ξεπερνούν το όριο της αισιοδοξίας. Στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (88 έναντι 90) και στη Λατινική Αμερική (78 έναντι 83) το έτος φαίνεται να ξεκινά λιγότερο αισιόδοξα απ’ ότι έκλεισε το 2015.

Ειδικότερα για την Ευρώπη (78 έναντι 81), ο δείκτης είναι σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ότι στο τέλος του 2015. Η μεγαλύτερη άνοδος στον δείκτη εντοπίζεται στην Τουρκία (96 έναντι 89), την Πορτογαλία (71 έναντι 65) και τη Βουλγαρία (77 έναντι 72). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Εσθονία (74 έναντι 89), στην Ολλανδία (85 έναντι 97), στη Ρωσία (63 έναντι 74) και στη Γαλλία (64 έναντι 74).

Για την Ελλάδα σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 84% των ερωτηθέντων. Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *