ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ «ΒΑΣΙΛΑΓΑΣ»: ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ…

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που βιώνουμε ως εργαζόμενοι, είναι η τρομοκρατία της επιχείρησης εναντίον μας. Όποιος αντιδράσει για οποιονδήποτε λόγο, κυριολεκτικά για οποιονδήποτε λόγο, απολύεται. Παρά το γεγονός, ότι πιάνουμε δουλειά στις 08:00 κάθε πρωϊ, η διοίκηση ζητά να είμαστε στο πόστο μας, έτοιμες, 20 λεπτά πριν, στις 07:40. Και βεβαίως, αυτό ισχύει και για τους εργαζόμενους που κλείνουν ταμείο. Δουλεύουν και αυτοί 20 λεπτά παραπάνω. Πρόσφατα, ένας εκ των ιδιοκτητών, είδε εμένα, μαζί με μια άλλη κοπέλα, να μην έχουμε πιάσει δουλειά στις 07:40, και μετά από λίγο…η κοπέλα απολύθηκε. Αργότερα άκουσα, δεν είμαι όμως σε θέση να το διαψεύσω ή να το επιβεβαιώσω, ότι η κοπέλα έχασε την δουλειά της…επειδή μιλούσε με εμένα. Τους εργαζόμενους που δεν είναι… «συμπαθείς» στην διοίκηση ή εκτιμάται ότι μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα, τους εκδικούνται με δυσμενείς μεταθέσεις. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην δική μου περίπτωση. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου άτομα από την Θεσσαλονίκη κλήθηκαν να δουλέψουν στο Σχολάρι, και το αντίστροφο. Πριν από λίγο καιρό, «μετακίνησε» εργαζόμενη που δούλευε στο Σχολάρι…στο Καλοχώρι. Εργάζονταν στην επιχείρηση αρκετά χρόνια. Παραιτήθηκε. Το έχει κάνει και σε άλλους. Eργαζόμενοι που δεν το άντεξαν, παραιτήθηκαν. Η μέθοδος αυτή επεκτείνεται και σε παλιούς εργαζόμενους που μετρούν αρκετά χρόνια στην δουλειά. Τους συμπεριφέρεται έτσι, ώστε να παραιτηθούν και να αποφύγει την αποζημίωση» υποστηρίζει μιλώντας στο bangladeshnews.gr, η Βαρβάρα Σιδηροπούλου, εργαζόμενη στα σούπερ μάρκετ «ΒΑΣΙΛΑΓΑΣ» και μέλος του Δ.Σ του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης.

xarilaou

ΧΡΕΩΝΟΜΑΣΤΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΣΠΑΜΕ Η ΠΟΥ ΑΠΛΑ…ΕΧΟΥΝ ΛΗΞΕΙ.

«Υπάρχουν όμως και άλλα θέματα. Όπως, ότι εξαναγκάζει τους υπαλλήλους, να πληρώνουν από την τσέπη τους προϊόντα που σπάνε…ή που λήγουν. Προσωπικά, έτυχε να πληρώσω κρουασάν που είχαν λήξει. Για τέτοια περιστατικά μιλάμε. Όταν όμως το προσωπικό είναι τόσο λίγο, οι ρυθμοί της δουλειάς τόσο έντονοι, και κανένας δεν έχει συγκεκριμένο ρόλο, είναι απολύτως φυσιολογικό να συμβαίνουν λάθη και παραλείψεις. Όταν τρέχεις από το πρωί ως το βράδυ, είναι δυνατόν να έχεις διαρκώς το νου σου, στα κρουασάν μην τυχόν και λήξουν;».

vasilagas

Eντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας, εκβιαστικές μεταθέσεις, απλήρωτες υπερωρίες, εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία εντός του εργασιακού χώρου. Οι καταγγελίες των εργαζομένων στα σούπερ μάρκετ «ΒΑΣΙΛΑΓΑΣ» είναι πολύ σοβαρές για να αγνοηθούν. Όπως υποστηρίζουν, η διοίκηση της επιχείρησης, «χτίζει» πάνω στον φόβο τους, παράλογες απαιτήσεις, τις οπoίες εξαναγκάζονται να υλοποιήσουν, προκειμένου να αποφύγουν την απόλυση. Το bangladeshnews.gr επικοινώνησε με τον Κώστα Βασίλαγα, συνιδιοκτήτη της επιχείρησης, ο οποίος αρκέστηκε σε ένα λακωνικό σχόλιο, αφού άκουσε με προσοχή τις καταγγελίες των εργαζομένων, όπως τις μετέφεραν στην συντακτική μας ομάδα. «Όλα αυτά που λένε είναι ψευδή, αναληθή και ανυπόστατα» ισχυρίστηκε χωρίς τον παραμικρό δισταγμό ο κ. Βασίλαγας. Ακόμη και αν η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση, η…πραγματικότητα, όπως αποτυπώνεται στις καταγγελίες αλλά και στα ευρήματα των κατά τόπους Επιθεωρήσεων Εργασίας και Εργατικών Κέντρων, συνηγορεί υπέρ των εργαζομένων. Το προσωπικό, όχι μόνο στα σούπερ μάρκετ, αλλά και σε κάθε μεγάλη επιχείρηση, έχει ανεβάσει «ταχύτητες» για να τα βγάλει πέρα, καθώς ο…μνημονιακός καταμερισμός εργασίας επιτάσσει πλέον, λίγα άτομα να κάνουν την δουλειά πολλών. Ο αυξημένος όγκος εργασίας δεν συνοδεύεται στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, από τους αντίστοιχους μισθούς, ούτε τα ένσημα αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές ώρες απασχόλησης. Οι απειλές και ο φόβος είναι σχεδόν… «χειροπιαστοί» εντός επιχειρήσεων, που πρέπει να διατηρούν τα ταμεία τους γεμάτα για να επιβιώσουν. Τα παράπονα πολλά, όπως και η γκρίνια. Τα σούπερ μάρκετ «ΒΑΣΙΛΑΓΑΣ» δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση, παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, δεν καταγγέλουν παρατυπίες περί μισθοδοσίας και ασφάλισης. Κάποιοι θα υποστήριζαν ότι, ακόμη και αν, η εν λόγω επιχείρηση, κατόρθωσε να μην βουλιάξει στον βούρκο της κρίσης, δεν μπόρεσε να αποφύγει τα «απόνερα» της, που άφησαν εμφανή σημάδια στις πρακτικές της…

foinikas

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΜΑΣ…

«Αυτό με τα προϊόντα, είναι πράγματι…απίστευτο. Στο σούπερ μάρκετ του Φοίνικα, οι εργαζόμενοι έχουν πληρώσει αρκετές φόρες. Το πράττει αυτό, με την λογική, ότι θέλει να μας παρουσιάσει ως μη αποδοτικούς, ότι με την στάση μας δυσφημούμε το μαγαζί. Τα ίδια επικαλέστηκε και στην τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Επιθεώρηση Εργασίας. Σε απειλεί πως αν δεν πληρώσεις τα προϊόντα που έσπασες ή έληξαν, θα υποστείς κυρώσεις. Επομένως, υπό τον φόβο της απόλυσης ή άλλης εκδικητικής συμπεριφοράς, οι εργαζόμενοι εξαναγκάζονται να πληρώσουν. Από την άλλη, η εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας είναι πολύ μεγάλη. Ειδικά στο κατάστημα του Φοίνικα, που η έκταση του είναι τεράστια, το προσωπικό τρέχει και δεν φτάνει. Με τα ένσημα και τους μισθούς πάντως, δεν υπάρχει πρόβλημα. Υπήρχε πρόβλημα γενικά, με την πληρωμή των υπερωριών. Με δική μας παρέμβαση προς την Επιθεώρηση Εργασίας, πριν την διενέργεια της απογραφής στην επιχείρηση, κατορθώσαμε και πληρωθήκαμε για τις έξτρα ώρες δουλειάς με την αντίστοιχη προσαύξηση μάλιστα. Λάβαμε όμως και τα ρεπό που δικαιούμασταν. Γνωρίζω πάντως συναδέλφους μου, που δούλεψαν παραπάνω ώρες και αντί για χρήματα, έλαβαν…δωροεπιταγές» δηλώνει στο bangladeshnews.gr, o Γιώργος Ιωαννίδης, εργαζόμενος στα σούπερ μάρκετ «ΒΑΣΙΛΑΓΑ» και μέλος του Δ.Σ του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων Νόμου Θεσσαλονίκης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ

One thought on “ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ «ΒΑΣΙΛΑΓΑΣ»: ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ…

  • 17 Απριλίου 2016 at 00:02
    Permalink

    Ευχαριστούμε για την διαφήμιση που κάνετε στην αλυσίδα μας., εντελώς δωρεάν και χωρίς πληρωμή. τα όσα αναφέρουνε οι εν λόγω Κύριοι και Κυρίες είναι ψευδή , αναληθή και ανυπόστατα. Απλώς τους καλύπτει το Ιδίωμα και η Σκέπη του Σωματείου τους. Δεν πειράζει ας μας κάνουνε τζάμπα διαφήμιση. Σας ευχαριστούμε για την καλή σας διαφήμιση αν και αρνητική και πάλι διαφημιζόμαστε.

    Εάν μπορείτε να σώσετε την Ηλεκτρονική που έκλεισε και έμειναν στον δρόμο 450 εργαζόμενοι. Ο Βασίλαγας είναι πάντα με το μέρος του Εργαζόμενου και τους αγαπάει. ‘Οτι και να λέτε η αλήθεια θα λάμψει.

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *