ΟΑΣΘ: ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ, Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ…
Οι βροχερές μέρες στη Θεσσαλονίκη, εκτός από μποτιλιάρισμα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, «βουλιάζουν» και στα προβλήματα την αστική συγκοινωνία. Λεωφορεία «πλημμυρίζουν», οροφές στάζουν, οι φισούνες είναι στα πρόθυρα διάλυσης, και φυσικά οι πολίτες περιμένουν καρτερικά στις στάσεις για να χρησιμοποιήσουν το μοναδικό μαζικό μέσο μεταφοράς…
«ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ ΠΟΥ ΔΙΝΩ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ»
«Το «32» και το «58» πλημμυρίζουν συνέχεια τις ημέρες που βρέχει. Προσέχουμε που θα σταθούμε για να μην γίνουμε μούσκεμα. Ειδικά εκεί κοντά στις φισούνες στάζει από παντού. Και δεν είναι μόνο αυτό. Το πρωινό δρομολόγιο του «32» καθυστερεί πάρα πολύ και αργούμε να πάμε στις δουλειές μας. Κι αν χάσεις το λεωφορείο θα πρέπει να περιμένεις μέχρι και 35 λεπτά για να έρθει το επόμενο. Βγάζω κάθε μήνα κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αλλά θεωρώ ότι δίνω τζάμπα λεφτά, γιατί στο τέλος καταλήγω να χρησιμοποιώ ταξί προκειμένου να πάω εγκαίρως στην δουλειά μου», δηλώνει η Μαρία Κοτσαλίδου, κάτοικος Ευόσμου.
«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΕΒΟΝΤΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ»
Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η κ. Μπεκιάρη Κωνσταντίνα, η οποία έχει καλέσει ουκ ολίγες φορές την γραμμή παραπόνων για να διαμαρτυρηθεί, αλλά χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής… «Έχω πάρει πόσες φορές τηλέφωνο και τίποτα δεν έχει αλλάξει… Πρέπει να σεβαστούν τον κόσμο που πληρώνει, δεν είναι δωρεάν. Μας στοιβάζουν σε λεωφορεία που είναι διαλυμένα. Ο κόσμος ανεβαίνει για να προλάβει να πάει στις δουλειές του και στριμώχνεται με αποτέλεσμα να δυσανασχετεί και να υπάρχουν λιποθυμίες. Ειδικά σε αυτά τα κόκκινα τα παλιά που βάζουν, δυσκολεύεται ο κόσμος να ανέβει. Δεν είναι κατάλληλα αυτά τα λεωφορεία για τους επιβάτες».
«ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΑΚΙΑ ΜΕ ΠΑΤΑΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ»
Η Αναστασία Καρλιαφτή, κατάγεται από την Πάτρα και έχει έρθει στην Θεσσαλονίκη για σπουδές. Χρησιμοποιεί πολλές φορές το «17», το «37» και το «12». «Τα λεωφορεία που έχουν στις γραμμές «17» και «37» είναι τα κόκκινα τα παλιά. Αργούν πάρα πολύ. Και η εφαρμογή δεν ανταποκρίνεται πάντα με αποτέλεσμα να περιμένω αρκετά λεπτά. Επίσης, στο «12» οι οδηγοί οδηγούν λες και μεταφέρουν σακιά με πατάτες και όχι ανθρώπους. Θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί».
«ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ»
Η συμπεριφορά των οδηγών δεν περνάει απαρατήρητη από το επιβατικό κοινό. Ο Νίκος Παπαδόπουλος έχει βρεθεί μάρτυρας πολλών τέτοιων καταστάσεων. «Οι οδηγοί είναι απότομοι αρκετές φορές. Θα πρέπει να δείχνουν περισσότεροι υπομονή με τον κόσμο και να ενδιαφέρονται όταν γίνεται κάποιο ατύχημα. Τις προάλλες έγινες ένα ατύχημα στο «1». Μια γυναίκα έπεσε και ούτε νοιάστηκε αν είναι καλά.»
Παρόμοιο περιστατικό ζήσαμε και σήμερα το πρωί. Λεωφορείο συγκρούστηκε με μηχανάκι με αποτέλεσμα δύο άτομα να πέσουν, λόγω του απότομου φρεναρίσματος, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστούν. Ο οδηγός του «89Β» δεν έδωσε σημασία, και ούτε ενημέρωσε, εγκαίρως το επιβατικό κοινό ότι θα έπρεπε να κατέβει, καθώς το λεωφορείο υπέστη ζημιά.
«ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ»
Από την πλευρά του ο κ. Αγγελούδης Κωνσταντίνος, γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ αναφέρει ότι «Ο κόσμος απευθύνεται στον οδηγό γιατί αυτόν έχει μπροστά του. Μπορεί να του κάνουν παράπονα ακόμα και για το μποτιλιάρισμα για το οποίο δεν έχει καμία ευθύνη. Είμαστε υπάλληλοι, δεν μπορούμε να είμαστε υπόλογοι για όλες τις ελλείψεις που υπάρχουν. Από την πλευρά μας κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να βελτιωθούν τα πράγματα. Καταγράφουμε τα προβλήματα και αναζητούμε λύσεις γι’ αυτά, κάνοντας προτάσεις».
Σχετικά με τον στόλο που διαθέτει μέχρι τώρα ο ΟΑΣΘ εξηγεί: «Τα λεωφορεία δεν είναι απαρχαιωμένα. Υπάρχουν προβλήματα και αυτά οφείλονται κυρίως στην καθυστέρηση πληρωμών από το κράτος. Η ασυνέπεια του κράτους έχει οδηγήσει στην καθυστέρηση της παραλαβής των ανταλλακτικών με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επισκευαστούν τα λεωφορεία εγκαίρως. Οι απαιτήσεις όμως του κοινού δεν σταματάνε, γι’ αυτό και βλέπετε να κυκλοφορούν και τα παλιά λεωφορεία. Είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς, δεν γίνεται να αφήσουμε τον κόσμο έτσι. Ωστόσο, γίνονται αντικαταστάσεις λεωφορείων ανά τακτά χρονικά διαστήματα με καινούρια οχήματα, πιο σύγχρονα».
ΔΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ VS ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, το μόνο μαζικό μέσο μεταφοράς είναι τα λεωφορεία. Από το 1957 που έχει ιδρυθεί ο ΟΑΣΘ, έχει προχωρήσει σε πολλές και σταδιακές αλλαγές. Η συχνότητα των δρομολογίων, η διάρκεια τους, αλλά και το αντίτιμο του εισιτηρίου είναι ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες. Από συζητήσεις που κάναμε μαζί τους, αλλά και από την καθημερινότητα που βιώνουμε και οι ίδιοι, διαπιστώσαμε ότι οι πολίτες των δυτικών περιοχών νιώθουν μειονεκτικά σε σχέση με αυτούς των ανατολικών περιοχών. Μια βόλτα ανάλογων διαδρομών θα σας πείσει. Όχι μόνο τα δρομολόγια είναι πιο συχνά, αλλά και η κατάσταση των οχημάτων είναι πολύ καλύτερη, καθώς τα σύγχρονα οχήματα προωθούνται προς εκείνες τις διαδρομές. Τα βήματα που κάνει ο ΟΑΣΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού με το σύστημα της τηλεματικής, το οποίο μάλιστα κέρδισε και το πρώτο βραβείο σε διεθνές συνέδριο δεν είναι αρκετά, καθώς δεν λύνουν τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες. Οι ευθύνες δεν αποδίδονται μόνο στον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και προς το κράτος το οποίο δεν παρέχει τα αναγκαία για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο ΟΑΣΘ. Μέχρι να καταβληθούν οι πληρωμές, οι Θεσσαλονικείς θα σπαταλούν αρκετό χρόνο για να φτάσουν στον προορισμό τους, στριμωγμένοι μέσα στα λεωφορεία σε βαθμό ασφυξίας…
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΤΡΟΚΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΑ