ΜΕ ΤΗΝ «ΟΡΧΗΧΤΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ» ΑΝΟΙΞΕ Η ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ 18ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Στην Κατερούα -έναν σκουπιδότοπο της Παραγουάης- «σ’ έναν τόπο όπου δεν επιτρέπονται τα όνειρα , σ’ έναν τόπο όπου ένα βιολί στοιχίζει περισσότερο από ένα σπίτι» (όπως αναφέρεται στην ίδια την ταινία), μια παρέα ανθρώπων φτιάχνει βιολιά και τσέλα από άδειους τενεκέδες πετρελαίου, τύμπανα από παλιές ακτινογραφίες, δένει τις χορδές με πιρούνια, βούρτσες μαλλιών και τακούνια γυναικείων παπουτσιών, στήνει μια ολόκληρη ορχήστρα και…γυρίζει τον κόσμο διδάσκοντας ανθρώπινη δύναμη με νότες…
Ήταν η «Ορχήστρα της ανακύκλωσης» (Recycled Orchestra of Cateura) -η ταινία των 84λεπτών, που τεκμηρίωσε την ελπίδα στα γενέθλια της ενηλικίωσης του 18ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη.
Νωρίτερα, πριν την προβολή της ταινίας έναρξης ο διευθυντής και «πατέρας» -όπως τον χαρακτήρισαν όλοι- του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Δημήτρης Εϊπίδης κλήθηκε στη σκηνή για να …«σβήσει τα 18 κεράκια -των 18 χρόνων του φεστιβάλ που… δεν σβήνονται με τίποτα», όπως έλεγε η παρουσιάστρια της βραδιάς, δημοσιογράφος Μαρία Κουφοπούλου.
Εξάλλου, ο Δημήτρης Εϊπίδης μπορεί να… φεύγει απ’ το φεστιβαλ … παραμένει, όμως, και μάλιστα επί…τιμή στη Θεσσαλονίκη. «Περήφανος» για το «παιδί» του -το 18χρονο φεστιβάλ-, δήλωσε ο Δημήτρης Εϊπίδης (ο οποίος κατέθεσε προ διμήνου σχεδόν την παραίτησή του), αλλά και αποφασισμένος, όπως είπε, να …μείνει κοντά του για να το στηρίζει.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ