ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΟΝΟ…1 INFO KIOSK ME ΜΙΑ YΠΑΛΛΗΛΟ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ!
Η Θεσσαλονίκη δεν είναι σίγουρα η… «Οικονομική Πρωτεύουσα» των Βαλκανίων, το… «Σαν Φρανσίσκο» της βαλκανικής «γειτονιάς», ο υπέρτατος προορισμός ξέφρενων weekend για τους… «άπορους» Σέρβους, Ρουμάνους, Κροάτες και γενικά για όλες εκείνες τις εθνικότητες, που λανθασμένα ακόμη θεωρούμε πως είναι «καθυστερημένες» και λαχταρούν σαν τρελοί τα «καλούδια» που έχει να προσφέρει η συμπρωτεύουσα σε όλους σχεδόν τους τομείς. Εν έτει 2016, η πόλη παραμένει παγιδευμένη σε έναν αυτοαναφορικό κλοιό υπερφίαλων ψευδαισθήσεων και φαντασμαγορικών ανοησιών, σχετικά με την ικανότητα των υποδομών της να προσελκύει τουρίστες. Η αλήθεια είναι, πως οι «καθυστερημένοι» και ανεπίδεκτοι μαθήσεως είμαστε εμείς. Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο δήμος Θεσσαλονίκης που τόσο έχει διαφημίσει το τουριστικό προϊον του, αποδεικνύεται ψεύτης. Είναι εγκλωβισμένος στην μιζέρια και στις αποσπασματικές λύσεις που επιφέρουν τα άδεια κρατικά ταμεία και οι λειψοί πόροι που λαμβάνουν οι τοπικές αρχές. Ας δούμε όμως πως διαχειρίζεται ο δήμος την τουριστική προβολή της πόλης, εν μέσω καλοκαιριού και κυρίως σε μια περίοδο, όπου τα βλέμματα όλων έχουν πέσει στους τουρίστες…μπας και πάρουμε κανένα ευρώ και ενεργοποιηθούν οι αναπτυξιακές «ανάσες». Η κατάσταση είναι κυριολεκτικά τραγελαφική: Λειτουργεί μόνο…1 info kiosk στο κέντρο της πόλης. Στην πλατεία Αριστοτέλους. Μέσα στην γυάλινη αυτή κατασκευή που μοιράζει…φυλλάδια προκειμένου να διαφημίσει τις χάρες της Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι υποφέρουν από την ζέστη, καθώς το μεσημέρι οι θερμοκρασίες χτυπούν κόκκινο. Το μοναδικό air-condition δεν αρκεί για να προσφέρει τις απαραίτητη δροσιά. Όταν χρειάζονται τουαλέτα, επισκέπτονται αναγκαστικά…το «Ολύμπιον». Υπάρχει μόνο 1 υπάλληλος σε κάθε βάρδια μαζί με τους εθελοντές για να εξυπηρετήσει τους τουρίστες. Μέσα στο kiosk «τρέχει» μόνο ένας υπολογιστής και αυτός…με προβληματικό internet. Δεν υφίσταται κανενός είδους τεχνολογικός εξοπλισμός, όπως touch screen οθόνες που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν γρήγορα και αποτελεσματικά τους ενδιαφερόμενους. Το μεγάλο πρόβλημα, όπως μας εκμυστηρεύτηκαν οι εργαζόμενοι, είναι κυρίως η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Το info kiosk αναγκάζεται να λειτουργήσει κάμποσες ώρες ημερησίως, χωρίς το προσωπικό του δήμου. Μέσα υπάρχουν μόνο εθελοντές. Χθες στα πλαίσια του ρεπορτάζ το επισκεφθήκαμε: Τι αντικρίσαμε; Πέρα από την ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη υπάλληλο, η συνολική εικόνα ήταν αποθαρρυντική. Κούτες εδώ και εκεί, τόνοι φυλλαδίων, ζέστη. Οι εθελοντές; Ένας…16χρονος που κοιτούσε βαριεστημένα δεξιά και αριστερά, μία αμίλητη κοπέλα και ένας χαμογελαστός διοπτροφόρος ελληνοϊταλός, που στις ερωτήσεις μας απαντούσε αμήχανα. Το καλύτερο το κρατήσαμε για το τέλος: Το info kiosk, λόγω έλλειψης προσωπικού, δεν λειτουργεί τα Σαββατοκύριακα. Χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης προς τα πρόσωπα τους, καθώς βρίσκονταν στα πόστα τους και όχι σε κάποια παραλία, αν ο δήμος Θεσσαλονίκης σκοπεύει να συνεχίσει να εξυπηρετεί έτσι τους τουρίστες, ο τίτλος του ρεπορτάζ δικαιολογείται πλήρως…
ΤΟ INFO ΚΙΟSK Ή ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΤΙ ΣΑΝ…INFO KIOSK!
«ΕΙΣΠΡΑΞΑΜΕ» ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΟΤΑΝ ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΘΑ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΦΟΡΕΑΣ…ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!
«O δήμος ήρθε να καλύψει το κενό του ΕΟΤ, που ήταν αρμόδιο για την τουριστική προβολή της πόλης. Αυτό που κάναμε, ήταν μια συμφωνία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο μας παραχώρησε τον χώρο και το info kiosk για να κάνουμε την δουλειά μας και να λειτουργούμε όλο τον χρόνο. Να σημειώσουμε βέβαια, πως όταν ξεκινά την λειτουργία του το Φεστιβάλ, αρχίζει η προβολή των ταινιών και των ντοκιμαντέρ, είμαστε υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε το info kiosk πίσω. Για να καλύψουμε το κενό αυτό, πήραμε μια απόφαση μέσω του δημοτικού συμβουλίου. Θα στήσουμε ένα δεύτερο info kiosk, το οποίο θα μας το παραχωρήσει και αυτό το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Θα βρίσκεται πίσω από το Βασιλικό Θέατρο, εκεί που σταθμεύουν τα τουριστικά λεωφορεία. Ο αρχικός σχεδιασμός, τοποθετούσε το info kiosk, πολύ κοντά στον Λευκό Πύργο, αλλά η πρόταση μας απορρίφθηκε από την Εφορεία Βυζαντινών Μνημείων. Όσον αφορά το πρόβλημα του προσωπικού, θέλω να σας πω ότι ως δήμος, δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε το προσωπικό μας να εργαστεί τα Σαββατοκύριακα. Έτσι, την πρώτη χρονιά ζητήσαμε βοήθεια από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, την οποία και λάβαμε. Μας έδωσαν 2 άτομα και το kiosk παρέμενε ανοιχτό και τα Σαββατοκύριακα. Από το 2014 και μετά όμως, η προθυμία των φορέων για παροχή προσωπικού…εξαφανίστηκε. Υπήρξε ξανά μια πρόταση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου να μας δώσει δύο άτομα προσωπικό, δεν θα δούλευαν όμως τα Σαββατοκύριακα. Πλέον, είμαστε σε συνεννόηση με συνεργαζόμενο φορέα ο οποίος θα μας χρηματοδοτήσει. Δυστυχώς είναι στην Αθήνα και όχι στην Θεσσαλονίκη. Θα πληρώσει για προσωπικό που θα εργάζεται και τις 7 ημέρες της εβδομάδας, για 2 χρόνια. Ευελπιστούμε ότι από το φθινόπωρο θα ξεκινήσουμε να λειτουργούμε. Λυπάμαι πάντως που οι φορείς δεν ανταποκρίθηκαν στα αιτήματα μας. Μόνο ένας ιδιώτης προσφέρθηκε να μας δώσει προσωπικό για όλη την εβδομάδα, με την προϋπόθεση ότι το info kiosk θα είχε αφίσες με την επωνυμία του. Αν δεν βρούμε άλλη λύση, θα χρειαστεί να το κάνουμε και αυτό. Η εικόνα σίγουρα δεν είναι καλή, αλλά είναι μια μεταβατική εικόνα. Θα περάσουμε σε καλύτερες εποχές, πάντα όμως στο μέτρο των δυνατοτήτων μας» υποστηρίζει στο bangladeshnews. gr, ο αντιδήμαρχος τουρισμού Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.
ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ…
«Είναι απλά μια… «κορυφούλα» στο παγόβουνο της αδιαφορίας, «κορυφούλα» όμως από την οποία πέφτουν και τσακίζονται τα όνειρα για ανάπτυξη μέσω παραγωγικότητας και εργασίας. Δυστυχώς η πόλη αυτή δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργήσει. Το «μεγάλο όπλο» που ακούει στο όνομα τουρισμός και τουριστική προβολή, που θα μπορούσε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, παραμένει δυστυχώς, και αυτή την χρονιά, «άσφαιρο». Δεν βλέπουμε από την πλευρά των ανθρώπων που παίρνουν αποφάσεις, οι οποίες επιδρούν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, την πρόθεση να αλλάξουν κάτι. Όλα παραμένουν απελπιστικά ίδια. Μας επιβάλλουν πρόστιμα και μας «βομβαρδίζουν» με φόρους στην προσπάθεια τους να συντηρήσουν την γραφειοκρατία τους. Κινούνται χωρίς ξεκάθαρο σχέδιο και στόχο, όταν πρώτιστο μέλημα τους, θα έπρεπε να είναι η ανάπτυξη του τουρισμού και των τουριστικών μονάδων παραγωγής. Σε μια πόλη 2 εκ. ανθρώπων περίπου, με 2 από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας και χιλιάδες τουριστικές επιχειρήσεις που δημιουργούν πλούτο και θέσεις εργασίας, πως είναι δυνατόν να ανεχόμαστε την κατάσταση αυτή; Για ποιο λόγο δεν αναλαμβάνουν τα πανεπιστήμια την τουριστική προβολή της πόλης; Αναφέρομαι στις δυνατότητες που κατέχουν λόγω εξειδικευμένου προσωπικού και τεχνολογίας. Αν υπάρχουν κάποιοι που θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας την αποστολή αυτή, είναι τα πανεπιστήμια μας. Και θα μπορούσαμε να τους βοηθήσουμε και εμείς, ως κλάδος εστίασης και διασκέδασης. Αλλά και αυτό, είναι μόνο ένα από τα προβλήματα μας. Επαναλαμβάνω: Δεν υπάρχει σχέδιο. Όταν το «θέλω» δεν συνοδεύεται από σχεδιασμό και αποφασιστικότητα, θα μείνει για πάντα… «θέλω». Και εμείς δυστυχώς, έχουμε φτάσει στο «πρέπει» δηλώνει στο bangladeshnews.gr, η Νίκη Κωνσταντίνου, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Καταστημάτων Εστίασης & Διασκέδασης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ