ΦΙΛΗΣ: ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΥΛΑΚΤΗΡΙΟ
Των αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπεραμύνθηκε σε συνέντευξή του στο κανάλι της Βουλής ο υπουργός Παιδείας. Ο Ν.Φίλης απέρριψε τις καταγγελίες περί υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου, τονίζοντας ότι θα προσφερθεί λύση από το υπουργείο για όσους γονείς δεν θα μπορούν να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο νωρίτερα, λόγω εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει των αλλαγών που ανακοινώθηκαν, η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15.
Απαντώντας στα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης περί «υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου» είπε ότι το ταξικό πρόσημο που θα έχει το νέο ολοήμερο θα είναι το εντελώς αντίθετο από το «νεοφιλελεύθερο ταξικό πρόσημο του κ. Μητσοτάκη».
«Θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν στοιχειώδη πράγματα από το δημοτικό. Το εξάωρο είναι επιλογή μας, όχι για οικονομικούς, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Δεν θέλουμε να είναι το δημοτικό φυλακτήριο», συνέχισε.
Υποστήριξε, επίσης, ότι «η επόμενη σχολική χρονιά θα είναι η τελευταία κατά την οποία θα σφραγιστεί η λειτουργία του σχολείου με αναπληρωτές», ενώ επανέλαβε ότι έχει παρουσιαστεί σχέδιο μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και ότι η απόφαση ωστόσο συνδυάζεται με την πορεία της αξιολόγησης. Επίσης, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι η νέα χρονιά θα βρει τα σχολεία με βιβλία και καθηγητές. «Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, οπότε δεν υπάρχει λόγος απεργίας των εκπαιδευτικών», είπε σχολιάζοντας δημοσιεύματα που θέλουν τους εκπαιδευτικούς να απεργούν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Σχετικά με τη μείωση των ωρών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό από δύο ώρες σε μία ώρα, στην 5η και 6η τάξη, ανέφερε ότι αυτή συναρτάται με τη γενικότερη αναμόρφωση του σχολείου και ότι τα Θρησκευτικά θα έχουν ως κορμό το θέμα της ορθοδοξίας και τα πολιτισμικά συμφραζόμενά της και, από εκεί και πέρα, τη μάθηση γύρω από άλλες θρησκείες. Σε αυτό το σημείο, ο κ. Φίλης δεν παρέλειψε να πάρει θέση σχετικά με το θέμα του διαχωρισμού εκκλησίας-κράτους, αναφέροντας ότι υπάρχει ανάγκη να υπάρχει ξεκάθαρη λειτουργία του κάθε θεσμού, κάτι που θα γίνει μετά από προετοιμασία και συζήτηση.
Όσον αφορά στις αλλαγές στη λειτουργία των νηπιαγωγείων διαβεβαίωσε ότι «δεν θα κλείσει ούτε θα συγχωνευθεί κανένα νηπιαγωγείο» και εξήγησε ότι η αλλαγή στον ελάχιστο αριθμό μαθητών έγινε για να ενισχυθεί η παρουσία των προνηπίων.
Παράλληλα, εξήγησε ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους αντιπαράθεση με την ιδιωτική εκπαίδευση. «Και η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση είναι οι δύο όψεις του αγαθού της Παιδείας, και είναι υπό την εποπτεία του Δημοσίου» είπε.
Για το θέμα που προέκυψε με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, ο υπουργός τόνισε: «Λυπάμει που αυτή η συζήτηση ξεκίνησε παραμονές των εξετάσεων. Η Επιτροπή δεν είναι ισόβια, κάθε χρόνο ανανεώνεται. Δεν ξέρουμε τα ονόματα και δεν πρέπει να μαθευτούν τα ονόματα». Πάντως, ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο για τη διεξαγωγή Πανελλαδικών.
Αναφερόμενος στη γενικότερη φιλοσοφία της ηγεσίας του υπουργείου, τόνισε πως στόχος είναι να γίνει πιο ελεύθερη η πρόσαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και παράλληλα, να καταστεί ελκτική και η τεχνική εκπαίδευση, χωρίς να θεωρείται β’ κατηγορίας εκπαίδευση. Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης και στην αλλαγή των σχολικών βιβλίων, αλλά και στη μείωση των διδακτικών ωρών:
«Έχουμε δύσκολα και δυσνόητα βιβλία, δυστυχώς. Πρέπει να αντικατασταθούν από σύγχρονα, εύληπτα. Να κάνουμε πιο ελαφριά την τσάντα για τον μαθητή. Και χρειάζονται λιγότερες ώρες και πιο ουσιαστικές στο σχολείο. Τα κουράζουμε τα παιδιά. Πάνω από το εξάωρο δεν υπάρχει απόδοση» είπε χαρακτηριστικά.
Ως προς την έκβαση του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, είπε ότι βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και ότι σύντομα θα δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των επιτροπών.
Τέλος, ερωτηθείς για τις κατηγορίες περί «φωτογραφικών τροπολογιών» στο νομοσχέδιο για την Έρευνα, ο κ. Φίλης χαρακτήρισε «συκοφαντικούς» τους χαρακτηρισμούς.