ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ ΕΚΑΒ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΙΝΗΤΕΣ «ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ» ΚΑΙ Ο ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΡΤΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕ…ΤΟ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΟ!
«Πριν από λίγες ημέρες ξεκινήσαμε από το Κέντρο Υγείας Μουδανιών με προορισμό την Σάρτη για περιστατικό πιθανής ανακοπής. Απόσταση: 1 ώρα και 20 λεπτά. Ουσιαστικά αφήσαμε ακάλυπτη όλη την χερσόνησο της Κασσάνδρας. Αν συνέβαινε δηλαδή κάτι, το οτιδήποτε, δεν θα υπήρχε ασθενοφόρο. Κανονικά, το περιστατικό έπρεπε να αναλάβει το Κέντρο Υγείας του Αγίου Νικολάου, αλλά την στιγμή εκείνη έλειπε σε άλλο συμβάν. Επομένως ο κλήρος έπεσε σε εμάς. Όταν φτάσαμε ο άνθρωπος ήταν ήδη…νεκρός, τον θάνατο του πιστοποίησε μάλιστα και ένας γιατρός που είχε καταφθάσει στο σημείο. Βάζουμε τον νεκρό μέσα στο ασθενοφόρο και μετά από 20 λεπτά…παθαίνουμε βλάβη καθοδόν και το όχημα ακινητοποιείται. Αναγκαζόμαστε να περιμένουμε άλλη…μιάμιση ώρα έως ότου έρθει οδική βοήθεια. Και όλη την ώρα το πτώμα παρέμεινε μέσα στο όχημα! Οι διασώστες…και ο νεκρός! Εκείνη την ημέρα, λόγω και των γραφειοκρατικών διαδικασιών που επέφερε η βλάβη του οχήματος σχολάσαμε πολύ αργότερα από την προκαθορισμένη ώρα. Είναι πάντως κρίμα και αμαρτία για το ΕΚΑΒ και τους ανθρώπους του να παρουσιάζουμε μια τόσο κακή εικόνα» τονίζει στο bangladeshnews. gr, διασώστης του ΕΚΑΒ από την Χαλκιδική.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΩΝ…
«Τα οχήματα του ΕΚΑΒ είναι παλιά. Τα έχουν «φάει» προ πολλού τα «ψωμιά» τους. Ενώ κανονικά χρειαζόμαστε έναν στόλο 24 «ετοιμοπόλεμων» διασωστικών οχημάτων και φυσικά έναν εφεδρικό στόλο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, διαθέτουμε μια σειρά από «σαράβαλα» που εμφανίζουν διαρκώς προβλήματα. Από τα 24 οχήματα τα 22 είναι σε άθλια κατάσταση. Όλα έχουν γράψει από 600.000 έως και…1 εκ. χλμ. Τώρα, με τις δύσκολες καλοκαιρινές συνθήκες, δεν βλέπω να αντέχουν για πολύ ακόμη. Από θέμα σασί, κραδασμών και ευστάθειας στον δρόμο αντιμετωπίζουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα. Από κραδασμούς…μην το συζητάτε. Όταν μεταφέρεις έναν άνθρωπο με κατάγματα και το όχημα θυμίζει… «κουδουνίστρα», καλύτερα να τον στείλεις με τα πόδια στο νοσοκομείο. Ανταλλακτικά; Οι διαδικασίες είναι απίστευτα χρονοβόρες. Μπορεί να περάσουν έως και…6 μήνες προκειμένου να τα προμηθευτούμε. Εξαρτάται βέβαια από το είδος και το κόστος του ανταλλακτικού. Όταν όμως ένα αυτοκίνητο «κουβαλά» εκατοντάδες χιλιάδες χλμ., χρειάζεται συχνότερα αλλαγή ανταλλακτικών, άρα η διαδικασία παίρνει περισσότερο καιρό. Παραμένει βέβαια άνευ νοήματος το να βάλεις σε ένα αυτοκίνητο που «σαπίζει» ένα καινούργιο ανταλλακτικό, αλλά τι ψάχνουμε τώρα; Τα συστήματα πέδησης, ψύξης, δίσκο-πλατό «εγκαταλείπουν» τα οχήματα μας. Τα τελευταία 2 χρόνια ακόμη…και οι ασθενείς που μεταφέρουμε εκφράζουν, αφενός την συμπαράσταση τους σε εμάς για τις δύσκολες συνθήκες εργασίας που υφιστάμεθα, αφετέρου την δυσαρέσκεια τους για τις συνθήκες που επικρατούν εντός των ασθενοφόρων. Ακόμη και ασθενείς με παθολογικά προβλήματα, που δεν υποφέρουν εκείνη την στιγμή από έντονους πόνους, μας ρωτάνε πολλές φορές πως την… «παλεύουμε» μέσα σε αυτά τα κουτιά. Ουσιαστικά, συμπάσχουν μαζί μας. Ανακεφαλαιώνουμε: Διαθέτουμε 24 οχήματα, μόνο τα 2 είναι σε καλή κατάσταση. Ο μέσος όρος των χλμ. που έχουν «γράψει» τα αυτοκίνητα είναι 700.000 χλμ. Καθημερινά, 10 με 12 οχήματα είναι παρκαρισμένα για επισκευές, άλλα 15 με 20 οχήματα είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Το χειρότερο είναι ότι έχουμε υποχρεωθεί να… «κανιβαλίζουμε» 5 οχήματα, από τα οποία αφαιρούμε τα ανταλλακτικά τους και τα τοποθετούμε σε άλλα οχήματα» δηλώνει στο bangladeshhnews.gr, ο Γιώργος Μαρίνης, αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΑΒ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ…
Υπενθυμίζουμε ότι πριν από λίγες ημέρες ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης κατά την διάρκεια της παράδοσης 14 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ, τόνισε από την Κοζάνη πως «ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2007 για την προμήθεια των ασθενοφόρων, καθυστέρησε τόσα χρόνια γιατί δεν τα έβρισκαν…στην μίζα». Ο υπουργός χαρακτήρισε «αμαρτωλή» την ιστορία του διαγωνισμού καθώς ακολούθησαν τρεις αλλαγές στις διοικήσεις του ΕΚΑΒ σε σχέση με τις πολιτικές ηγεσίες. Υποστήριξε πως κατά την θητεία της παρούσας κυβέρνησης συντομεύθηκε η διαδικασία ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο από 6 μήνες…σε 15 ημέρες, προκειμένου να καταστεί εφικτή η προμήθεια των ασθενοφόρων. Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργο Μαθιόπουλο, ο κ. Πολάκης είναι υπεύθυνος για…ρουσφετολογικές μετατάξεις και μεταθέσεις εργαζομένων από το ΕΚΑΒ σε γραφεία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ανά την επικράτεια. Πρόσθεσε επίσης πως μόλις…το 1/3 των χρημάτων από τα 18 εκ. ευρώ που απαιτούνται για το 2016 έχουν καταλήξει στα ταμεία του ΕΚΑΒ. Συνέπεια αυτών….οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Υγείας της Σάμου και της Χαλκιδικής να βάζουν βενζίνη στα οχήματα με δικά τους χρήματα.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ