ΑΝΘΙΜΟΣ: ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ… «ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ» ΚΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ
Σε περίπτωση που ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος επέλεγε την ζωή του λαϊκού με το κοσμικό του όνομα, Διονύσης Ρούσσας, αντί των πένθιμων ράσων και των κυριακάτικων κηρυγμάτων, η κατάληξη του στα ψηφοδέλτια είτε των Ανεξάρτητων Ελλήνων, είτε της Χρυσής Αυγής, θα ήταν σχεδόν σίγουρη. Έτσι και αλλιώς, η κοσμοθεωρία του δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτήν που διαπερνά και… «ανατριχιάζει» ακροδεξιούς εθνικιστές και λοιπά «μπουμπούκια» της… λαϊκής δεξιάς, με τους οποίους, έχουμε την ατυχία, να συνυπάρχουμε στην ίδια πόλη. Και σε ποια πόλη μάλιστα…Στην Θεσσαλονίκη, την «πανταχόθεν βαλλόμενη» συμπρωτεύουσα, τον «λαχταριστό» στόχο εξτρεμιστών μουσουλμάνων, έκφυλων κίναιδων, πολιτικών και οργανώσεων που προάγουν την… «τρισκατάρατη»
πολυπολιτισμικότητα… «Είναι άραγε τυφλοί και δεν βλέπουν τα δεινά που συσσωρεύουν;» αναρωτιέται απογοητεύμενος ο Άνθιμος ενώπιον του ηλικιωμένου ποιμνίου του, όταν εκτοξεύει πύρινους λόγους από τον άμβωνα. Οι ξενοφοβικές, ρατσιστικές, μισαλλόδοξες και σε τελική ανάλυση, μισάνθρωπες τοποθετήσεις του, είναι ικανές να δημιουργήσουν εχθρούς ακόμη και όταν αυτοί…δεν υφίστανται. Τα φοβικά ξεσπάσματα του μικροκαμωμένου μητροπολίτη, ο οποίος έχει αναλάβει «εργολαβικά» την υπεράσπιση της Θεσσαλονίκης, καλύπτονται πάντα από τον… «ιερό μανδύα» της αγάπης προς την πατρίδα, την θρησκεία, την οικογένεια. Άλλωστε το παγκάρι της Εκκλησίας, όπως και τα καθίσματα της, δεν θα μπορούσαν να γεμίσουν αν οι καρδιές των πιστών δεν φούσκωναν από αγανάκτηση και μίσος για αυτούς που στοχεύουν στην… «αλλοίωση» της εθνικής και θρησκευτικής ομοιογένειας μας. Η πικρή αλήθεια είναι ότι ο Άνθιμος, βρήκε και κάνει. Σε μια πόλη περιχαρακωμένη, εσωστρεφής, με το συντηρητικό κατεστημένο ακόμη ενεργό, ο μητροπολίτης μας χτύπησε φλέβα χρυσού. Σε μια πραγματική πρωτεύουσα των Βαλκανίων τέτοιοι άνθρωποι θα έμπαιναν στο περιθώριο από ενεργούς και προοδευτικούς πολίτες…Στο μικρό και καθυστερημένο χωριό της Θεσσαλονίκης όμως, ισχύουν άλλοι κανόνες.
Τελικά ποιος είναι ο Άνθιμος; Μια αντανάκλαση της επαρχιώτικης πόλης που ζούμε, η ενσάρκωση αβάσιμων φόβων που μας καταδυναστεύουν εδώ και δεκαετίες, προκαλώντας ασφυξία, απαγορεύοντας την επέκταση των «συνόρων» της Θεσσαλονίκης προς άλλους λαούς, έθιμα, παραδόσεις. Μια τοπική…Βόρεια Κορέα που αδυνατεί να δει πέρα από την μύτη της, να υιοθετήσει χρήσιμες και συμφέρουσες πρακτικές που θα την βοηθήσουν να εξαπλωθεί οικονομικά και διανοητικά…Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών; «Όλο και κάποιος τζιχαντιστής θα παρεισφρήσει ανάμεσα τους και θα μας ανατινάξει»…Άνοιγμα σε τούρκους τουρίστες; «Είναι δυνατόν να υποδεχόμαστε τους σφαγείς μας;» …Gay Pride; «Άντε βρε τους ανώμαλους και βουρ για ολονυχτία προκειμένου να ξορκίσουμε τα κακά πνεύματα». Έτσι όμως δεν πάμε πουθενά. Δύο μόνο ερωτήσεις προς το χριστεπώνυμο πλήθος της Θεσσαλονίκης: Αν δεν ενοχλούνται από τα ρατσιστικά παραληρήματα του Άνθιμου, αισθάνθηκαν άραγε προδομένοι όταν το καλοκαίρι…οι «αιμοδιψείς ορδές» των τούρκων τουριστών αναπλήρωσαν έστω και σε μικρό ποσοστό τους εξαφανισμένους έλληνες καταναλώτες; Φανταζόμαστε ότι ο ΟΑΕΕ και η Εφορία είναι εξίσου δεκτικοί στα ευρώ του τούρκου όπως και του έλληνα…Δεύτερον: Στο ΑΠΘ, σπουδάζουν και μουσουλμάνοι φοιτητές. Αντιληφθήκατε ποτέ το παραμικρό επεισόδιο που να τους αφορά; Πήρε το αυτί σας κάποια φασαρία ή παρανομία στην οποία συμμετείχαν; Το ίδιο ισχύει και για τους μουσουλμάνους που εδώ και δεκαετίες χρησιμοποιούν ως χώρο λατρείας το…υπόγειο της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου. Εμείς κατασκευάζουμε τους εχθρούς που τόσο φοβόμαστε.
«ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ» ΑΤΑΚΕΣ ΑΝΘΙΜΟΥ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ:
«Κινδυνεύει η πατρίδα. Κοιτάξτε τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα μέτρα που λαμβάνουν για να αποφύγουν τα προβλήματα που προκαλούν οι μετανάστες. Η Αυστρία είναι έτοιμη να περιφράξει τα σύνορα της με συρματοπλέγματα για να αποτρέψει την είσοδο σε όλους τους μετανάστες».
«Δεν λέμε σε κανέναν όχι. Οι έλληνες είμαστε άνθρωποι του συναισθήματος, της αγάπης. Πάντα βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη, αλλά αδελφοί μου, όλα τα θέματα έχουν κάποια όρια».
«Θα πρέπει στο τέλος να φύγουμε εμείς, για να έρθουν να κατοικήσουν άλλοι;».
«Αν ανακατέψουμε την Θεσσαλονίκη με άλλους λαούς και άλλα θρησκεύματα θα είναι έγκλημα.Μιλάμε για ανακάτωμα λαών, μόνο στην Β. Ελλάδα».
«Αν υλοποιηθούν τα κέντρα μετεγκατάστασης προσφύγων εμείς που θα πάμε;».
«Σας απαγγέλω το ποίημα «Στων Ψαρρών την ολόμαυρη ράχη» για να σας δείξω, ότι όπως και εκεί δεν έμεινε τίποτα, έτσι και τώρα, δεν θα μείνει τίποτα όρθιο από πέρασμα των μεταναστών».
«Είμαι αντίθετος στη φιλοξενία των διαφόρων μεταναστών. Μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, για πλείστους όσους λόγους, εγώ προσωπικά σαν επίσκοπος και εκπρόσωπος τη τοπικής εκκλησίας που έχει ιστορία 2.000 χρόνων, δεν θα ήθελα να εγκατασταθούν, διότι δεν ξέρουμε τι ακριβώς στη συνέχεια θα επακολουθήσει».
«ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ» ΤΟΥΣ GAY
«Διατυπώσατε παντού τις κάθετες αντιρρήσεις για το ομοφυλοφιλικό πάθος και προσευχηθείτε για τους ανθρώπους, να απαλλαγούν από το πάθος τους και να επιστρέψουν στη φυσιολογική ζωή, όπως την διδάσκει η πίστη μας και η παράδοσή μας».
«Αυτά δεν έχουν γίνει ποτέ στους αιώνες, διαφήμιση και παρέλαση των ανθρώπων οι οποίοι ζουν σε μια κατάσταση παρανομίας, αφύσικη. Ο Θεός τον αγαπάει και του δίνει αφορμές για να μετανοήσει. Από εκεί και πέρα έχει την ευθύνη του. Δεν μπορεί όμως να του αναγνωρίσει αυτό που λέμε εμείς «πολύ καλά κάνει». Σαν ανθρώπους τους τιμάμε, τους αγαπάμε, διαφωνούμε με την αμαρτία τους της οποίας δεν δεχόμαστε τη διαφήμιση και μάλιστα εντός του χώρου που για μας είναι πνευματική δικαιοδοσία μας».
«Δυσάρεστη, απαράδεκτη και αξιοκατάκριτη παρουσία των ομοφυλοφίλων».
«Η Εκκλησία έχει μια προτροπή: «μη δώτε το άγιον τοις κυσί», δηλαδή «μην ανακατεύετε τα άγια ζητήματα και πράγματα με τα σκυλιά».
«Σεβαστείτε και το σχήμα και τη ζωή μου ολόκληρη για τα θέματα της Εκκλησίας και του λαού μας και την ευπρέπεια και μη με αναμειγνύετε με αυτό το αίσχος. Τελείωσε. Είναι μια διαστροφή της ανθρωπίνης υπάρξεως».
TI ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΥΖΑΛΑ
«Όταν ένας υπουργός αποκαλεί τα Σκόπια «Μακεδονία», αυτό αποτελεί καρφί στην καρδιά των Ελλήνων»,«Η αντίδραση μέσα στον ψυχισμό του ελληνικού λαού είναι τόσο σκληρή και τόσο απαιτητική για εκδίκηση, δηλαδή την ώρα που χανόμαστε, την ώρα που έχουμε τόσο τραγικά θέματα ένας υπουργός να αποκαλεί τα Σκόπια Μακεδονία θεωρείται ότι είναι μια εθνική προδοσία».