ΑΜΕΑ: Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΣ… «ΓΟΛΓΟΘΑΣ» ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα προβλήματα τους. Τα συναντούν διαρκώς μπροστά τους. Κάθε μέρα είναι και μια «μάχη». Οι δυσκολίες υπήρχαν και πριν, αλλά κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα διογκώνονταν σε τέτοιο βαθμό. Για τα ΑΜΕΑ και τους γονείς τους η εκπαιδευτική εμπειρία που προσφέρει η «μνημονιακή» Ελλάδα θα παραμείνει σίγουρα «χαραγμένη» στη μνήμη τους. Μια δοκιμασία που μετά το πέρας της θα τους καταστήσει δύσπιστους απέναντι στην ικανότητα μιας πολιτείας να προσφέρει βασικά standards αξιοπρεπούς διαβίωσης. Οργισμένους στο άκουσμα εξαγγελιών για βελτίωση της ζωής μικρών παιδιών που έχουν ανάγκη την μέγιστη δυνατή φροντιδα. Χρήματα δεν υπάρχουν, οι υποδομές και τα μεταφορικά μέσα θυμίζουν «Μπανανία», το εκπαιδευτικό προσωπικό τοποθετείται πάντα με καθυστέρηση στη θέση του. Ειδικά Σχολεία για ΑΜΕΑ εν έτει 2016….
ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΙΛΑΜΕ;
«Όταν οι πόροι για την πρόνοια έχουν περικοπεί πάνω από 40% τα χρόνια της κρίσης καταλαβαίνετε τι «τραβούν» όσοι σχετίζονται με τα Ειδικά Σχολεία. Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικό προσωπικό προσπαθούν να διαχειριστούν μια κατάσταση που η υποχρηματοδότηση καθιστά σχεδόν απελπιστική. Την ζοφερή εικόνα για τα «ζόρια» των Ειδικών Σχολείων περιέγραψε στο bangladeshnews.gr o Γιάννης Λυμβαίος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων ΑΜΕΑ.» Όταν έχεις κτίρια που δεν πληρούν τα κριτήρια προσβασιμότητας, όταν στα σχολεία μας δεν υπάρχουν υπολογιστές και το κατάλληλο εποπτικό υλικό, όπως ειδικά βιβλία, ειδικά θρανία και διαδραστικοί πίνακες για ποια εκπαίδευση των ΑΜΕΑ μιλάμε;» με την Φωτεινή Ζαφειροπούλου αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας να συμπληρώνει: «Οι υποδομές ήταν πάντα ακατάλληλες. Και οι εκπαιδευτικοί που φροντίζουν τα παιδιά μας υπέρβαση κάνουν σε αυτούς τους χώρους».
«Δύο και μόνο παραδείγματα αρκούν για να σας περιγράψουν την προχειρότητα που επικρατεί στο θέμα της μεταφοράς των ΑΜΕΑ: Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης & ΤΕΕ στην Αλεξανδρούπολη διαθέτει 2 μικρά λεωφορεία για τις μετακινήσεις των παιδιών τα οποία όμως δεν έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα για τις ανάγκες τους. Δεν υπάρχει προσβασιμότητα. Δεν υπάρχει ράμπα με συνέπεια οι γονείς να παίρνουν στην αγκαλιά τους ή και στη πλάτη τους ακόμη τα παιδιά για να τα βάλουν μέσα στα λεωφορεία. Ακόμη όμως και το Ειδικό Γυμνάσιο της Αργυρούπολης που διαθέτει ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο δεν διαθέτει…προσωπικό. Ξέρετε πως βολεύονται εκεί τα παιδιά; «Επιτάσσεται» μόνιμο στρατιωτικό προσωπικό από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που τα μεταφέρει στο σχολείο» μας πληροφορεί ο κ. Λυμβαίος.
«Το πρόβλημα με το προσωπικό είναι επίσης εντονότατο: Οι προσλήψεις γίνονται μέσω ΕΣΠΑ και στην περίπτωση αυτή μιλάμε αποκλειστικά για προσωρινούς και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι κοινοτικοί πόροι κατανέμονται βάσει αξιολόγησης της κάθε περιοχής. Το «τρελό» στην υπόθεση είναι ότι αξιολογήσεις περιοχών όπως της Δυτικής Μακεδονίας, της Στερεάς Ελλάδας, του Νότιου Αιγαίου, και της Αθήνας βασίζονται σε δεδομένα προ κρίσης που παρουσιάζουν τις περιφέρειες αυτές ως «πλούσιες», επομένως χωρίς πιεστικές ανάγκες τοποθέτησης περισσότερου προσωπικού. Περιττεύει να πω ότι οι αξιολογήσεις αυτές ουδεμία σχέση έχουν με την τρέχουσα πραγματικότητα» καταλήγει.
ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ
«Χθες ή προχθές ενημερωθήκαμε ότι για ένα συγκρότημα 4 σχολείων το οποίο περιλαμβάνει ένα Ειδικό Δημοτικό, ένα Ειδικό Νηπιαγωγείο, ένα Δημοτικό Γενικής Αγωγής καθώς και ένα Νηπιαγωγείο Γενικής Αγωγής θα μας δοθούν από την Σχολική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης μόλις…500 ευρώ για τα επείγοντα έξοδα» δηλώνει απογοητευμένος στο bangladeshnews.gr o Γιάννης Οικονόμου διευθυντής του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου του δήμου Θεσσαλονίκης. «Δεν μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε αναλώσιμα υλικά, ευτυχώς υπάρχει το ταμείο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων που πραγματοποιεί τις αγορές. Οι γονείς αυτοί βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση χορηγών για να χρηματοδοτήσουν τις ανάγκες του σχολείου»…
«Τι να σας πω; Καταρχήν, δεν υπάρχει θέρμανση σε όλες τις αίθουσες. Για να μην παρεξηγηθώ όμως δεν εννοώ τις σχολικές αίθουσες, αλλά τις αίθουσες στις οποίες λαμβάνει χώρα η λογοθεραπεία και η εργοθεραπεία. Αναγκαστήκαμε να αγοράσουμε σόμπες αλογόνου, έφερα και εγώ από το σπίτι μου. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι δεν είμαστε πλούσιοι. Χάλασαν επίσης 2 aircondition. Και αυτές τις επισκευές οι γονείς τις πλήρωσαν. Για να είμαι δίκαιη όμως οφείλω να πω ότι κάλυψαν όλες τις κενές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Μην τους κατηγορούμε μόνο. Να λέμε και τα καλά τους» μας πληροφορεί η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Σταυρούλα Σκενδέρη.
Τα πιεστικά προβλήματα που συσσωρεύονται λόγω υποχρηματοδότησης επιβεβαιώνει και ο διευθυντής του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη Δημήτρης Καμπούρης: «Καθημερινά δίνουμε μεγάλο αγώνα διεκδικώντας τα απαραίτητα. Φτάσαμε στο σημείο να ψάχνουμε χορηγούς και εθελοντές για να εξασφαλίσουμε την λειτουργία την σχολείου μας. Τα χρήματα του τριμήνου που λαμβάνουμε από την Σχολική Επιτροπή με το «ζόρι» φτάνουν για τις υποχρεώσεις του ένα μήνα. Οι πιστώσεις είναι ελάχιστες».
EEEK ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ: Η ΝΤΡΟΠΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
«Για να δείτε με τι αδιαφορία μας αντιμετωπίζει το κράτος» μας επισημαίνει ο Γιώργος Γυμνόπουλος πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων ΑΜΕΑ Ευόσμου-Κορδελιού αρκεί να σας πω ότι υπάρχει ΦΕΚ από το 2005 που προβλέπει την ίδρυση Ειδικού Σχολείου στην περιοχή του Ευόσμου με οικόπεδο χαρακτηρισμένο για το σκοπό αυτό, έκτασης περίπου 12 στρεμμάτων. Και αντί για χάρη των παιδιών εκείνων που «ταλαιπωρούνται» σε εκείνο το άθλιο κτίριο του Κορδελιού να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες ολοκλήρωσης…κάποιοι σφυρίζουν αδιάφορα. Ευτυχώς και αυτό τους τιμά, οι νέοι διοικούντες του δήμου μας κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να αρχίσει να «τρέχει» η διαδικασία»…
«Αν δείτε τον χώρο θα καταλάβετε άμεσα για ποιο λόγο διαμαρτυρόμαστε. Δεν είναι καν σχολείο. Πρόκειται για δύο μαγαζιά «κολλημένα» μεταξύ τους εντός των οποίων «στοιβάζονται» 42 παιδιά και 38 δάσκαλοι. Δεν υπάρχει προαύλιος χώρος για να κινηθούν, δεν υπάρχουν αρκετά τετραγωνικά για να «αναπνεύσουν». Φέτος είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα. Ευτυχώς έχουμε θέρμανση και τα παιδιά δεν κρυώνουν» ολοκληρώνει την περιγραφή του κάθε άλλο παρά…σύγχρονου Ειδικού Σχολείου η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του ΕΕΕΚ Κορδελιού Άννα Στεφάνου.
Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι ακόμη και τα Ημερήσια Κέντρα Φροντίδας αλλά και τα Κέντρα Διημέρευσης για Άτομα με Αναπηρία λειτουργούν κυρίως χάρη στα χρήματα που συγκεντρώνουν οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων. Η κρατική χρηματοδότηση έχει μειωθεί σε ποσοστό περίπου 60% με συνέπεια οι εργαζόμενοι στις δομές αυτές να πληρώνονται με μεγάλη καθυστέρηση.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ